OPPDATERT: COVID-19 Farveringen

Informasjon angående tilfeller av COVID-19 på Farveringen og status på vareleveringer.

OPPDATERT INFORMASJON OM VARELEVERINGER FRA FARVERINGEN (24.02.21 – KL. 08.00)

Vi er godt i gang med utsendelser av helpaller, men vi var litt for optimistiske i informasjonen på mandag. Vi venter fortsatt på testsvar for mange ansatte og de vil komme gradvis tilbake i jobb etter negativ test i løpet av torsdag og fredag.

Det vil jobbes overtid, samt egne skift kommende helg, for å ta igjen back log. Det må derfor regnes med fortsatt forsinkelser og delleveranser. Kundeservice og Farveringens salgsrepresentanter står klare til å svare på spørsmål. Forhåpentligvis er vi helt i rute igjen mot slutten av neste uke.

Når det gjelder utsendelse av helpaller, så er definisjonen av en helpall at den er maks 140 cm i lengde og 80 cm i bredde.

OPPDATERT INFORMASJON OM VARELEVERINGER FRA FARVERINGEN (22.02.21 – KL. 16.00)

Vi er godt i gang med utsendelser av helpaller som ble plukket i helgen og vi fortsetter med dette i dag og i morgen tirsdag. I tillegg prioriterer vi hasteordre og brekkfarge. Fra onsdag forventer vi å plukke ruter som normalt da store deler av arbeidsstyrken ventes tilbake på jobb ila tirsdag og onsdag. Det vil jobbes overtid, samt. ekstra skift kommende helg, for å ta igjen back log. Det må derfor fortsatt medregnes forsinkelser og delleveranser. Kundeservice og Farveringens salgsrepresentanter står klare til å svare på spørsmål. Forhåpentligvis er vi helt i rute igjen mot slutten av neste uke.

OPPDATERT INFORMASJON OM VARELEVERINGER FRA FARVERINGEN (19.02.21 – KL. 13.00)

Vi forventer å kunne starte med utsendelse av helpaller fra mandag morgen, da dette er vesentlig enklere å håndtere. Personell kommer gradvis tilbake fra neste uke og vi iverksetter alle nødvendige tiltak for å hente igjen back log og så raskt som mulig komme i normal drift. Det må dessverre regnes med forsinkelser og delleveranser. Kundeservice og din Farveringen salgsrepresentant står parat til å svare på spørsmål å hjelpe så godt de kan.

Oppdatert informasjon om vareleveringer fra Farveringen (17.02.21 – kl. 17.15)

Vi har nå en bedre oversikt over situasjonen og forventer at vi kan gjenoppta deler av produksjonen på sentrallageret tidlig neste uke. Helpaller vil prioriteres, da vi har begrenset med kompetent mannskap tilgjengelig. Dette betyr dessverre at det vil bli forsinkelser på bestillinger lagt denne uken og at det blir flere delleveranser neste uke og uken etter. Vi vil dele mer konkret informasjon så raskt vi kan. Kundeservice og din salgsrepresentant på Farveringen, står parat til å svare på spørsmål å hjelpe så godt de kan.

Informasjon om Covid 19 på Farveringen (17.02.21 – kl. 09.30)

Det er nå påvist utbrudd med Covid-19 på Farveringen og i samråd med Folkehelseinstituttet ble det bestemt forsterkede smitteverntiltak på grunn av ett meldt tilfelle av den engelske varianten av koronavirus. Dette vil innebære at ansatte skal være i pålagt hjemmekarantene og må testes mot Covid-19.

Farveringen har siden 12. mars i fjor fulgt situasjonen rundt koronaviruset nøye og har iverksatt en rekke tiltak for å redusere smittefare. For Farveringen er det viktig å følge retningslinjene fra Helsemyndighetene. Formålet med tiltakene som gjøres er å begrense smitte, sikre en trygg arbeidsplass og holde driften så normal som mulig.

På grunn av forsterkede smitteverntiltak ved ett meldt tilfelle av den engelske varianten av koronavirus, så vil det påvirke Farveringen sin drift og leveranse av varer. Vi jobber nå med løsninger til det beste for våre kunder og samarbeidspartnere. Vi vil legge ut en ny informasjon i ettermiddag ifht hvordan vi vil håndtere bestillinger og vareleveranser de neste dagene. Vi ber om at kunder ikke kontakter Farveringens leverandører direkte.

Vi beklager for de ulempene dette medfører for våre kunder og samarbeidspartnere.

  • Kan jeg legge ordrer/bestille varer fra Farveringen?
    • Ja, men det blir forsinkelser
    • Direkte leveranser som normalt
  • Kan jeg kontakte leverandørene direkte for å få varer?
    • Nei, vi er i dialog med leverandørene for å finne en best mulig løsning for deg som kunde.
  • Hvor lenge er ansatte i karantene?
    • I utgangspunktet til og med torsdag 25.02, men vi jobber for å finne løsninger for å komme i gang raskere.
  • Hvor finner jeg informasjon?
    • Vi legger ut informasjon på farveringen.no.
    • Vi sender ut informasjon til alle kunder fortløpende – når vi har noe nytt å meddele
    • Du kan også ringe kundeservice eller din kontaktperson/selger